Tipsklubben Vikingerne af 1991

Startside
Op

Jubilæumstur til Bøtø

I dagene fra 15. november 2001 til og med 19. november 2001 havde vi en udflugt til Bøtø ved Marienlyst for at fejre vores 10 års jubilæum den 16. november 2001.

Her er så nogle billeder fra denne dejlige udflugt

Ærede medlemmer . Her kommer

lidt om turen til Marienlyst , Falster.

Den 15/11 tog vi til Bøtø på vores Jubilæumstur i anledning af klubbens 10 års dag . Vi hentede bussen kl. 10. Derefter gik turen rundt i hovedstaden . Vi ankom kl. 14 til vores lejet sommerhus. Nu skulle der handles ind af madvarer o.s.v         Kl. 16.15 var der afgang til Rødby færgehavn . Færgen afgik præcis kl. 17.00. ankomst kl. 16.45 i Puttgarten. Det var her at der skulle handles drikkevarer til hele turen og opholdet i Bøtø.  Hjemrejse kl. 18.40 - hjemme i huset kl. 20.00 Resten af natten var der ren hygge. Det var lige før at Hubert ikke fik adgang til færgen , han manglede et Pas . Men vi har før klaret os uden Pas . Vi lavede bare en lille smugling ,han er jo ikke så stor (2 Meter)

Fredag . Op kl. 9.00 , til morgenmad og lidt hygge. kl. 11.00 startes dagens konkurrencer. Vi kunne ikke rigtig vide hvad der skulle laves af konkurrencer på dagene ,men vi skulle følgende ting igennem. Kroket , Petanque , Billiard , Bordtennis , samt Bowling . tillige var der en lille overraskelse som det ikke lige er til at få ud af Bjarne (Hans holder lige sin kæft her) Vi starter turneringen om Fredagen og kører videre om søndagen. Lørdagen er fri til vores store dag , generalforsamlingen.

Altså op lørdag kl. 9.00 til morgenmad og hygge . Kl. 11.00 starter generalforsamlingen. Denne kan blive afbrudt af frokosten , hvis vi bliver sultne ,den skal dog afsluttes senest kl. 17.00 da vi skal til Marielyst for at spise Julefrokost på Restaurant , samt Bowling efterfølgende. Skulle man stadig være frisk kan der arrangeres en bytur.

Her er der så lidt om, hvorledes denne turs konkurrencer skal afvikles . Kroket spilles som doubler, par mod par. Bordtennis single alle mod alle , bedst i 3 sæt hvor der spilles til 11. Billiard spilles alle mod alle , alm skomager 60 og ned.  Dart spilles alle mod alle 301 og ned double out . Har man noget at tilføje , skal man bare komme med det , men det er ikke sikkert at vi tager os af det .

Så skal pligterne også lige på plads. Daglig orden og oprydning skal laves . alle får en opgave med de huslige ting som skal klares pr. dag. Der er lodtrækning om pligterne og der skiftes hver dag. Alle får også en opgave der skal laves om Mandagen under den store oprydning . Ingen går fri.

Her kommer så lidt om hvad tøj vi havde på. Der er ingen tvivl om at hele garderoben skal medbringes. Til selve Generalforsamlingen er det med T-shirt og kasket . Til bowling er det med skjorte og slips ,samt kasket. Jeg er dog ikke sikker på at kasket til bowling er en god idè .Men det  må vi snakke om. Sengelinned skal vi ikke tænke på, det har Turudvalget arrangeret , men skiftetøj til alle dage er en rigtig god ide.  Dette er samtidig en indkaldelse . Håber budskabet et sivet ind.

Her er så et par meget vigtige ting der skal huskes med på turen. Ellers må I ud at købe lidt ind.         Pas og masser af godt humør , Bjarne der er tilbud i Netto og Fakta. Gummistøvler , regntøj , klapsandaler samt klapsalver , ikke mindst på ryggen af Turudvalget. Der skal endvidere huskes varmt tøj og penge til touren. Husk det nu , Penge.

Det skulle så være det hele . En lille opfordring til alle medlemmer. Husk at komme med spilleforslag til kasserer eller formand i god tid.