Tipsklubben Vikingerne af 1991 |
|
VEDTÆGTER§ 1Der spilles hver uge for x-antal kroner på tips, odds og lotto. Det aftales på bestyrelsesmøder hvor meget der spilles på de enkelte spille former. Hvis der skal spilles systemer, skal dette også aftales på et bestyrelsesmøde. For at der kan ændres i vedtagne spilleformer og systemer, skal der være flertal på mindst 75 % af medlemmerne. Stk. 1. Hvert medlem indbetaler hver uge 70,- kr. til dækning af spilleudgifterne. Skulle der i nogle uger blive spillet for mere end det indbetalte beløb, kan det med almindeligt flertal på bestyrelsesmøder, vedtages at, merudgiften de pågældende uger betales af kassen. Skulle der fortsat være behov for mere kapital, skal dette vedtages på de følgende bestyrelsesmøder for hver gang. Stk. 2. Der indbetales for hver måned 25,- kr. i kontingent af hvert medlem. Kassereren er dog undtaget fra denne regel. Stk. 3. Der er oprettet foreningskonto hos Nordea, Falkoner Afd., reg. nr. 2122 kontonummer 8835 625 509. Indbetalinger af bøder, kontingent, opsparingsordninger og spilleafgift kan foretages til denne konto (husk at få noteret jeres navn ved indbetaling) § 2 Der køres hvert år konkurrencer i henholdsvis Tips (enkeltrækker og system), Odds (system) og ved arrangementer/møder. Stk. 1. Til enkeltrække konkurrencen skal der hver tirsdag inden kl. 21.00, afgives to enkeltrækker (tip13 og tip12) og eventuelt systemtips eller systemodds for den kommende uge til kassereren eller dennes afløser. Tipssystemer og odds spilles via www.danskespil.dk – det er den enkelte spiller der er ansvarlig herfor. En enkeltrække må maksimalt bestå af 10 1-taller i tip 13 og 10 1-taller i tip 12. Har et medlem ikke afleveret sine enkeltrækker (systemtips og systemodds) inden tirsdag kl. 21.00, vil han blive ikendt en bøde. Skulle medlemmet heller ikke, inden onsdag kl. 21.00, have afgivet sine enkeltrækker (systemtips og systemodds), noteres han for 0 rigtige i konkurrencen og ikendes yderligere en bøde. Hvis der i oddset er 2 programmer i ugen, kan man om lørdagen inden kl. 10.00 aflevere sin opstilling til medlemmerne. Hvis der ikke er afleveret en opstilling inden kl. 10.00, ikendes der en bøde. Hvis medlemmet, der skulle tippe systemodds, heller ikke inden kl. 12.00 lørdag har afleveret en opstilling til medlemmerne, spilles der ikke odds for denne uge og det enkelte medlem bliver noteret for 0 rigtige i konkurrencen og ikendes yderligere en bøde på 20,- kr. I ferieperioder og lignende afgives tegnene til kasserer eller dennes afløser, enten pr. telefon, mail eller ved afgivelse ugen (ugerne) inden de(n) pågældende uge(r). Af de afleverede enkeltrækker, skal de 3 medlemmer med færrest antal rigtige betale en bøde på 10,- kr. hver. Skulle der være flere rækker end 3 medlemmer med færrest rigtige, skal de implicerede hver betale en bøde på 10,- kr. Hvis et medlem på en afleveret række ikke opnår nogle rigtige tegn, betaler den heldige en bøde på 50,- kr. til kassen, mens alle øvrige medlemmer betaler 10,- kr. (§ 2, stk. 1 afsnit 5, bortfalder i dette tilfælde). Stk. 2. Til systemtips konkurrencen afleveres der, på skift mellem medlemmerne, opstilling (ud fra det vedtagne tipssystem) til den kommende uge samtidig med enkeltrækkerne. Turnus bestemmes ud fra resultatet året før. Sidste års nr. 1 tipper først i tip 13 og nr. 2 tipper tip 12, derefter kører det nedad indtil alle har været igennem. Stk. 3. Til systemodds konkurrencen afleveres der, på skift mellem medlemmerne, opstilling (ud fra det vedtagne odds system) til kampe, samtidig med enkeltrækkerne (se dog § 2, stk. 1 afsnit 3). Turnus bestemmes ud fra resultatet i systemtips konkurrencen fra året før. Sidste års nr. 3 tipper først, hvorefter det kører efter samme princip som i systemtips. Hvis et medlem på en afleveret opstilling ikke opnår nogle rigtige tegn, betaler den heldige en bøde på 50,- kr. til kassen. Stk. 4. Der afvikles i løbet af året forskellige konkurrencer ved arrangementer og møder. Der afvikles også 4 cupturneringer i enkeltrækker (de samme enkeltrækker som er afgivet iht. stk. 1) som afvikles over 12 uger, ved at alle møder alle i både tip 13 og tip 12. Herefter kæmpes der om placeringerne fra 1-10 i de næste 3 uger efter cup princippet. § 3 I hver af konkurrencerne gives der spillebeløb til de bedste (heldigste), der så (for tipsklubben) kan investere det givne spillebeløb inden for nedenstående rammer. Stk. 1. I enkeltrække konkurrencen gives der spillebeløb til vinderen, nr. 2 og nr. 3. Vinderen findes gennem normalt 52 spilleuger. Det medlem der opnår flest rigtige har vundet, nr. 2 er det medlem med næst flest rigtige o.s.v. Skulle der være medlemmer der opnår lige mange rigtige afgøres rækkefølgen ud fra slutstillingen året før. Vinderen får tildelt 500,- kr. i spillebeløb, nr. 2 får 300,- kr. og nr. 3 får 200,- kr. Disse spillebeløb kan investeres valgfrit i enhver form for spil. Stk. 2. I systemtips konkurrencen er der spillebeløb til vinderen, og nr. 2. Vinderen findes gennem X tipsrunder inden for et år. Det medlem der opnår at tjene flest penge ind gennem sine systemtips bliver nr. 1. Den der har tjent næst mest bliver nr. 2 osv. Skulle der være medlemmer der opnår en lige indtjening, afgøres rækkefølgen ud fra antallet af rigtige efter de X runder af systemtips. Vinderen får tildelt kr. 600,- i spillebeløb, nr. 2 får 400,- kr. spillebeløb i systemtips, som skal afvikles i uge 01 (nr. 2) og 02 (nr. 1) året efter. Stk. 3. I systemodds konkurrencen er der spillebeløb til vinderen og nr. 2. Vinderen findes gennem X tipsrunder inden for et år. Det medlem der opnår at tjene flest penge ind gennem sine systemodds bliver nr. 1. Den der har tjent næst mest bliver nr. 2 osv. Skulle der være medlemmer der opnår en lige indtjening, afgøres rækkefølgen ud fra antallet af rigtige efter de X runder af systemodds. Vinderen får tildelt kr. 600,- i spillebeløb og nr. 2 får 400,- spillebeløb i oddset, som skal afvikles i uge 01 (nr. 2) og 02 (nr. 1) året efter. Stk. 4. I hver konkurrence/konkurrencedag modtager vinderen og nr. 2 en præmie (samlet værdi ca. 3-400 kr.) som indkøbes og uddeles af arrangør/erne til først kommende møde. Hvis arrangørerne ikke har sørget for indkøb af præmier må han/de betale en bøde. § 4 Enkeltrække konkurrencen danner grundlag til udnævnelse af de enkelte års TIPSMESTRE. Det enkelte års TIPSMESTER får udleveret en Viking som bevis på sin dygtighed. Denne Viking skal medbringes ved fælles arrangementer og i den øvrige tid stå fremme i mesterens hjem, således at den er synlig for øvrige medlemmer som skulle kigge forbi. Hvis dette ikke overholdes koster det en bøde. Dumbo pladsen får ligeledes udleveret en lille Viking som bevis på sin klodsethed. Der gælder samme betingelser for denne lille Viking som for mesterens. § 5 Kassereren (eller hans afløser) er ansvarlig for, at hvert enkelt medlem, senest lørdag inden kl. 14.00, får tilsendt udskrift af de spillede systemer samt enkeltrækkerne pr. e-mail eller alm. post. Sker dette ikke (med mindre der opstår force majeure) vil han blive ikendt en bøde. Afløser for kassereren, er aftalt til 1. bestyrelsesmedlem der har samme vilkår som kassereren. Sekretæren er ansvarlig for, at hvert enkelt medlem, senest 14 dage efter et bestyrelsesmøde eller generalforsamling, modtager et fyldestgørende referat. Sker dette ikke vil han blive ikendt en bøde. Afløser for sekretæren, er aftalt til 2. bestyrelsesmedlem der har samme vilkår som sekretæren. § 6 Til alle arrangementer i klubbens regi, er det obligatorisk at bære den uddelte kasket. Hvorvidt der herudover skal bæres skjorte, slips, bukser og pullover eller T-shirt og bukser skal bestemmes af arrangører/ne i indkaldelsen til arrangementet (møder, skovtur eller lignende). Til generalforsamlingen og julefrokost er det obligatorisk med bukser, skjorte, slips og pullover. Herudover skal kasketten medbringes ved samling af min. 66 % af medlemmerne til et arrangement/sammenkomst. Nye tøj genstande kan erhverves for: Kasket 75,-, T-shirt 100,-, Slips 200,-, Bukser 400,- og Skjorte 400,-. Stk. 1. Der afholdes, efter tur hos medlemmerne, møde i følgende måneder: marts, maj/juni og september. Generalforsamling afholdes i november og julefrokost afholdes i januar/februar. I forbindelse med disse møder, indkalder mødeholderen skriftligt de øvrige medlemmer senest 14 dage før med angivelse af hvordan påklædningen skal være udover kasket. Han er også ansvarlig for at der er rigeligt med drikkelse 3 kasser øl (2 Tuborg og 1 valgfri) 1 flaske Bacardi, 1 flaske Whisky samt 4½ liter Cola og 4½ liters light under mødet. Afbud til disse møder accepteres (næsten) ikke. Møde rækkefølgen er: Hubert, Henrik, Smed, Johnny, Henning, Jan, Bjarne, Hans og Svend. Ændringer i rækkefølgen kan aftales indbyrdes. Forinden hvert møde, skal turudvalget have arrangeret et arrangement af sportslig karakter (se § 7) og der skal indbydes til dette arrangement senest 14. dage før begivenheden. § 7 Der nedsættes hvert år et turudvalg, som gennem det kommende år skal sørge for at arrangere arrangementer af sportslig karakter før hvert møde (inkl. generalforsamling og julefrokost), samt konkurrence under mødet/ture. Herudover skal de arrangere ture, fælles skovtur, udflugter og julefrokost. Stk. 1. Udgifterne til arrangementer af sportslig karakter, ture, fælles ture og udflugter betales helt eller delvist af medlemmerne selv. Julefrokosten betales af Tipsklubben (dog max. 3.000,- kr.). Stk. 2. Turudvalget består af minimum 3 medlemmer. Disse vælger indbyrdes en hovedansvarlig, som i de tilfælde hvor tipsklubben betaler arrangementet, afleverer både budget og regnskab til kassereren Stk. 3. Der betales hver måned 50,- kr. af hvert medlem, som opsparing til arrangerede eller kommende ture. Beløbet bliver opkrævet kvartalsvis bagud.
Stk. 4. Som betaling til klubture og udflugter, oprettes der hvert år en Divisionsturnering. Hvert medlem får i denne turnering x-antal klubber i forskellige ligaer/rækker. For hvert point som de pågældende hold taber indbetales der 2,- kr. til en skovtursopsparing. § 8 Gevinster over 200,- kr. pr. medlem, i den enkelte uge, udbetales til medlemmerne, mens alle øvrige gevinster ubeskåret går til klubkassen. Stk. 1. Gevinster der kan udbetales til medlemmerne, bliver bogført på hvert enkelt medlems konto i klubben. Denne konto kan, hvis den er positiv, til enhver tid hæves af medlemmet. § 9 Der kan af bestyrelsen tilkendes bøder for følgende:
Stk. 1. Der kan dispenseres fra reglen om bøde ved sent fremmøde, hvis der senest 1. time før mødets start gives besked til mødeholderen eller formanden med rimelig begrundelse. § 10 Nye medlemmer kan optages på et bestyrelsesmøde ved afstemning blandt de allerede optagede medlemmer. For at blive godkendt som medlem, skal der være mindst 75 % der stemmer for det nye medlem. Afstemning om et evt. nyt medlems optagelse, skal ske før personen inviteres med på bestyrelsesmøder. Medlemmet indtræder dog i tipningen af enkeltrækker fra ugen efter optagelse og i systemtips og odds når der er konstrueret en ny turnus således at alle stadigvæk tipper lige mange gange. Klubben kan dog maksimalt bestå af 10 medlemmer. Stk. 1. Efter optagelse af et nyt medlem, indbetaler vedkommende et beløb svarende til andelen i kassen for hvert enkelt medlem i klubben, dog minimum 500,- kr., samt indkitning (fastsættes fra gang til gang) som gives på det førstkommende bestyrelsesmøde/generalforsamling. Stk. 2. På en generalforsamling kan der, ved enstemmighed, vedtages at optage et æresmedlem af klubben. Et æresmedlem deltager i de af klubben vedtagne spil og arrangementer, dog uden at skulle betale noget herfor. Ved vedtagelse af et æresmedlem gælder samme regler som i § 11 og et æresmedlem kan således ikke gøre krav på noget af klubbens formue § 11 Udmeldelse kan ske ved skriftlig henvendelse til formand eller kasserer. Ved medlemmets udmeldelse udbetales hans andel af klubkassen, opsparingskonto og skovtursopsparing, med fradrag af eventuelle restancer. Stk. 1. Hvis et medlem 5 uger i træk IKKE har afgivet nogle tipstegn, eller på anden måde rettet henvendelse til formand eller kasserer, udmeldes medlemmet af klubben og hans andel af klubkassen, opsparingskonto og skovtursopsparing, fratrukket eventuelle bøder, udbetales til det pågældende medlem. Stk. 2. Hvis det opdages, at der snydes med evt. vundne beløb gennem de tildelte spillebeløb (gevinster), EKSKLUDERES medlemmet uden videre af klubben. Medlemmets andel vil i dette tilfælde ikke blive udbetalt. § 12 Der må til bestyrelsesmøder ikke være en gæld til klubben på mere end 250,- kr. pr. medlem. Til Generalforsamlinger skal gæld betales senest på dagen. Der må således ikke være nogen gæld til klubben ved mødets start. Stk. 1. Der kan ikke opnås stemmeret ved bestyrelsesmøder og generalforsamlinger, hvis ovennævnte punkter ikke er overholdt. Stk. 2. Der kan til enhver tid dispenseres fra disse betingelser efter en velbegrundet dispensationsansøgning, som skal afleveres til formanden eller kassereren senest 1 uge før mødets afholdelse. § 13 Der afholdes ordinær generalforsamling i november måned efter indkaldelse fra formanden. Forslag til generalforsamlingen skal være formanden i hænde senest ugen før. Stk. 1. På generalforsamlingerne skal dagsordnen se nogenlunde ud som følger: 1. Valg af dirigent 2. Formandens beretning 3. Kassererens beretning 4. Turudvalgets beretning 5. Webmasterens beretning 6. Indkomne forslag, herunder næste års spilleformer 7. Vedtægtsændringer 8. Valg til bestyrelsesposter 9. Valg til turudvalg 10. Eventuelt
Stk. 2. Jf. punkt 6 på dagsordnen er der valg til bestyrelsesposter. I lige år skal der vælges formand, sekretær og 2. bestyrelsesmedlem for en toårig periode. I ulige år skal der vælges næstformand, kasserer og 1. bestyrelsesmedlem ligeledes for en toårig periode. Bilag 1: Regler vedr. diverse konkurrencer i forbindelse med mødedage med videre I løbet af et år afvikles der forskellige konkurrencer mellem medlemmerne af Tipsklubben Vikingerne af 1991. Disse konkurrencer er typisk i forbindelse med mødedage, men kan også være efter mødet samt vores øvrige konkurrencer i klubben. Der afholdes 5 møder (inklusive generalforsamling og julefrokost). Herudover køres der faste konkurrencer i tips (tip13 og tip 12), systemtips, oddset og spurtkonkurrencer. For hver konkurrence gives der point til deltagerne efter placering.
Hvis der er medlemmer som ikke kan deltage i en konkurrence gives den/disse 0 point og de øvrige deltagere får stadigvæk point ud fra deres reelle placering. Efter hver (møde)konkurrence får nr. 1 og 2 en præmie. (præmiesummen er 3-400,- kr.) Når året er slut opgøres slutstillingen efter følgende kriterier: 1. Flest point 2. Flest 1. pladser 3. Flest 2. pladser osv. Der er præmie til Vinderen, nr. 2 og nr. sidst !!! (her er præmiesummen 1.200,- kr.) Alle præmier gives som naturalier og indkøbes af Turudvalget i Tipsklubben Hvert medlem af Tipsklubben kan blive nødt til at lave et indskud svarende til udgifterne i forbindelse med disse konkurrencer og præmier. Hvis Tipsklubben formår at betale for hele arrangementet eller dele af det udgår denne passus.' Redigeret og udsendt af Webmasteren pr.10. dec 2011 |